Lappeløsninger

20140623-120205-43325013.jpgMed en rask dreng følger en masse huller i bukserne. Nogle uger op til to- tre hullede par bukser – et par hver dag! Nogle bukser holder bare én dag – bl.a. nyindkøbte skibukser og lette sommerbukser.

Det siger sig selv, at vi ikke kan kassere hans bukser, bare fordi der kommer hul på knæet eller bagi. Derfor er det nødvendigt at være fiks med nål og tråd. Ikke at jeg er det. Jeg kan ikke sy noget, men jeg kan godt reparere ting. Kæmpeforskel; jeg kan ikke sy et par smarte bukser, men jeg kan reparere et par smarte bukser.

I dag reparerede jeg et par shorts, som revnede i rumpen, fordi de hang fast i en pind, da Nicholas hoppede ned fra et træ. Heldigvis holdt bukserne ikke, for så var han blevet hængende!

Hans Thomas Tog kasket var gået op i syningen, så skyggen var gået løs. Måske var den ikke syet solidt nok, men helt sikkert har den fået en hård behandling. En dag var den blevet væk i børnehaven; den dukkede op under alle cyklerne, helt nederst med 15-20 cykler ovenpå. Nu er den støvet af og syet sammen, så må vi se, hvad der sker!

Made with love by mummy 💕

Skriv et svar

