Søndagshygge

Søndag eftermiddag tog vi til Lyngby og spiste running sushi. Nicholas sad med Ipad’en og var samtidig rimelig fascineret af rullebåndet. Det var faktisk hyggeligt, og vi spiste os ned i sushi. Vi kom lidt før lukketid, og udvalget var ikke så stort, men der var vores favoritter.

Nicholas og jeg gik en tur ud i den friske luft. Vejret skifter jo i ugens løb, så det er bare med at slikke noget sol, mens den er her. Vi var på legepladsen, og Nicholas blev megasur på mig over, at jeg ikke ville gå med over og ringe på døren og spørge hans ven, om han kommer ud og leger. Det var andres spisetid. Det syntes han var totalt åndssvagt.

Søndag aften var det tid til et bad. Det er ikke noget, der vækker jubel hos os. Nicholas hader at få bad. Han hygger sig fint nok i badekarret, men det er hårvasken, der er problemet. Jeg gav ham dykkerbriller på, og så vaskede jeg hans hår, mens han knurrede og protesterede. Inden badet sad han på toilettet en rum tid, fordi han sagde, at han skulle tisse, men da det kom til stykket, så kunne han ikke.

Vi læste Cykelmyggen & Dansemyggen, og så faldt vi begge i søvn. Skatten kom ind og vækkede mig lidt senere, og jeg fik mig en kop te. Men jeg kunne sagtens have sovet videre derfra og lige til mandag morgen.

Jeg tror, at Nicholas havde en sjov weekend. Normalt har han ikke 3 legeaftaler på en weekend, det her var en heldig weekend. Jeg tror, at han gerne ville have legeaftaler hver dag i hver weekend, men det er svært at få arrangeret. Vi har også holdt lidt igen, fordi han jo også skal slappe af. Vi har jo fået at vide, at det er bedst med korte dage i børnehaven. Men det er Nicholas ikke enig i. Han bliver rigtig godt gammeldags sur, når han bliver hentet for tidligt, og så vil han altid have en eller to med hjem.

Skriv et svar

