4 års (og en sjat) undersøgelse

Som altid overrasker Nicholas os – når jeg tror, at noget går helt i spunk, så gør han det ikke.

Lægebesøget gik SÅ godt!!! Han blev målt og vejet, kigget i ørerne, pustet i ørerne, fik lyttet på hjertet og han fik mærket på nossis. Han er 106 cm høj, vejer 17 kg – og det er spot on 👍

Til sidst blev han vaccineret, han strittede ikke imod, han sad næsten stille, da hun stak ham. Og han græd hjerteskærende og puttede sig ind til mig, for det gjorde meget ondt.

Han fik et sejt tatoveringsplaster med en mumie og ScoobyDoo på. Og så fik han et mini-skateboard.

20140328-110037.jpgOg nu er det allerede blevet til en supercool historie, som han straks fortalte sine venner, da jeg afleverede ham. De råbte i kor “Nicholas er sej – Nicholas er sej!”, da jeg gik.

Jeg læste ‘Vera skal til Lægen’ af Aino Havukainen & Sami Toivonen for ham i går ved sengetid. Den beskrev fuldstændig det, vi oplevede i dag, så det var en superbog at preppe med.

Jeg har den vildeste optur over vores seje dreng 🙂

 

4 thoughts on “4 års (og en sjat) undersøgelse

    • Hej Gitte
      Det slår mig at de gange hvor ting er gået godt (og hvor I nærmest har forventet det modsatte), er de gange hvor Nicholas på forhånd har haft styr på, hvad der bliver forventet af ham, og dermed ikke blot hvad der kommer til at ske. Fx. Lucia hvor han vidste at han skulle gå rundt, mens han sang og nu i dag, hvor han bl.a. skulle vejes og måles.

      Bare en tanke ☺

      • Hej Jette
        Det er sagen i en nøddeskal. Planlægning og forberedelse er vejen til succes for os. Og så skal jeg lige huske på, at han måske kun er 4 år, men han forstår forklaringer og husker dem.
        Så han ved, at stikket beskytter mod slemme sygdomme, som gør at han ikke kan lege i lang tid.
        Jeg fortalte ham faktisk, at mormor fik børnelammelse, fordi hun ikke fik vaccinen. Hun kunne ikke lege i et helt år, og hun havde ingen Ipad. Den historie kunne han relatere til, og det hjalp ham nok til at forstå sammenhængen.
        Og så har han tillid til os, fordi vi fortæller sandheden – at det gør ondt og at det går over.
        Forberedelse, storytelling, sandhed – det virker 🙂
        Gitte K

Skriv et svar

