Fredagshygge & blodbad

Klokken er 21:39, og jeg har netop fået Nicholas til at sove. Vi har rigtig hygget os med Disney Sjov og slikkerlik, spillet Angry Birds og har bestilt abespillet på nettet, fordi det er et kæmpehit i børnehaven.

Så ville Nicholas løbe ind i seng, og han slog sin dårlige storetå mod dørtrinnet. Det gjorde afsindigt ondt, og han skreg af smerte. Jeg tog hans strømper af, han ville ikke have at jeg ser på hans tå, så han skreg endnu mere i protest.

Blodet piblede ud af storetåen igen, og jeg sagde fast og roligt til ham, at han skulle tage den med ro. Jeg forklarede ham, at tåen ikke falder af, den er heller ikke død, og han kommer helt sikkert til at gå igen. – det var hans frygt! Han var i panik, og hele hans krop rystede ukontrollabelt, mens han skreg.

Jeg forklarede ham, at han skulle have et fodbad i 10 minutter, kun foden, samt at han måtte vælge en slikkepind og se film på IPad’en. Han faldt til ro, og sad på køkkenbordet med foden i sæbevand, så sårene blev rensede, og det varme vand beroligede ham.

Jeg satte plaster på, og så kunne jeg omsider lægge ham i seng og læse Villads fra Valby for ham. Han sov i løbet af ganske kort tid.

Skriv et svar

