Kuk i timeplanen

20131027-224534.jpgDet er den tid på året. Ikke nogen god og let dag for små børn. Ulvetid x 10, og man har lykkelig glemt det fra sidste år. Det endte med, at Nicholas stormede storskrigende ud fra Meyer’s i Lyngby, hvor vi skulle hente mad.

Jeg for efter ham, han skreg, og jeg brølede stop for lige at undgå at han stormede ud foran en bil. En dame stoppede op og gloede uhæmmet på os. Altså, hun stod bare helt stille og gloede stift på mig. Ikke noget med lige at stikke armen ud for at forhindre Nicholas’ spurt ud på p-pladsen. Jeg spurtede forbi hende og slæbte brølende Nicholas med tilbage forbi hende. Jeg hvæsede til hende, at hun roligt kunne gå videre, for jeg var i færd med at slå min søn ihjel.

Han og jeg satte os ned på en regnvåd kantsten, og jeg spurgte hvad der var i vejen. Han ville bare ikke være i butikken, og han ville ikke med ud i bilen, han ville bare hjem. Jeg foreslog ham, at vi skulle gå ud til bilen, men han startede på skrigeriet igen. Jeg forklarede ham, at hvis vi skal komme hjem, så skal vi ud til bilen. Allan kom ud med maden, og sammen fik vi Nicholas overbevist om, at vi skulle ud til bilen for at komme hjem.

Nu er der ro og fred. Nicholas var mild, træt og blid, og han faldt i søvn inden klokken var 20. Jeg var også godt gammeldags træt. Det er mærkeligt så meget kuk i timeplanen sådan en lille times tidsforskydning kan give. Jeg faldt i søvn, da jeg lagde Nicholas, men jeg kom faktisk op igen, og jeg kom afsted til træning. Det var min vilje, der styrede det show. Min krop brokkede sig hele vejen.

One thought on “Kuk i timeplanen

  1. Jeg forstår ham godt. Jeg har også kuk timeplanen. Det er surt at ligge og glo op i et mørks loft kl. halv 5, når det indre vækkeur fortæller, at klokken burde være halv 6…

Skriv et svar

