Sidste år er længe siden ..

At det på kort sigt aldrig betaler sig at sige præcis hvad man mener,
men at det gør det i virkeligheden på lang sigt, når stormen har lagt sig.

Julia Lahme

Netop nu genudgives ‘Hvor lagde jeg babyen?‘, og jeg kan kun sige ‘køb den, prøv den’. Er det virkelig allerede 5 as in F-E-M år siden, at jeg sad og læste den for første gang?

For mig var bogen en øjenåbner af rang. Jeg sad der på barsel med besvær og troede, at det ‘bare var mig’, der ikke kunne finde ud af det med baby. Jeg havde alle mulige planer om at sidde med sovende baby på café og hygge mig. Jeg havde forestillet mig at deltage i alt med ‘baby’ foran – babysvømning, babysalmesang, babyrytmik, babybio, pushy mums …

Min virkelig blev helt helt anderledes, og jeg var SÅ tæt på at ringe til min chef og tigge om at komme tilbage på jobbet efter 3 uger. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke, men jeg læste blogs, og jeg læste Julias bøger. Og lige pludselig fandt jeg ud af, at jeg ikke var alene!

Skriv et svar

