Noget i luften?

Efter 3 aftener med kanongod træning, samt en dag med moderat træningshovedpine, så er jeg i dag nede med træningshovedpine. Intet, jeg har gjort, har hjulpet. Strækøvelser, udspænding, cola, vand, salt, panodil … Intet hjælper. Jeg har den fulde pakke med kvalme og lysskyhed. Nu tidligt (læs: kl 22) i seng med to ipren. Det MÅ virke?!

Jeg lurer stadig på, om jeg har fanget ‘noget’, for jeg har stadig lidt ondt i halsen hver aften, jeg er træt, har ondt i maven og så altså rimelig meget mere hovedpine end sædvanlig. I denne uge har jeg trænet 3 gange, hvilket er mere end i laaaaang tid, og så er det jo meget logisk, at når jeg træner mere, så får jeg også oftere træningshovedpine. Crap. Og så var jeg endda lige ved at glemme øjenbetændelse hver morgen, fordi jeg glemmer øjendråberne hver anden aften. Og fordi knægten gav mig en nasset bussemandsfinger noget så eftertrykkeligt ind i øjet i går.

Her til aften tror jeg, at knægten har fået feber. Han er forkølet, og det eskalerede eksplosivt her til aften; han var mat og træt og ville selv i seng allerede inden sengetid. Sov efter bare 3 sange, faldt i søvn på puslebordet og sov på min arm, da jeg bar ham i seng.

Der ER måske noget i luften?

6 thoughts on “Noget i luften?

    • God bedring til lillebror 😀
      Nicholas er også snotforkølet – er dog kommet af med øjenbetændelsen, og så har han lidt feber om aftenen. Til gengæld er han så glad så glad for tiden, og jeg tror, at det har noget at gøre med, at der kun er få børn i børnehaven, så han får så meget opmærksomhed 🙂
      Gitte K

  1. Hvis man føler sig presset/stresset, er ens immunforsvar jo også svækket og man tilslusker sig hurtigt noget… Men som et af mine blogindlæg handlede om for nogle uger siden, så opstår hovedpine ALTID af en årsag. Og det er ikke altid den er fysisk betinget… Hovedpinen kommer ofte, fordi den vil fortælle en noget….??

    • “Du er ikke 20 år, Gitte. Jeg (din krop) vil varmes op før træning, ellers skal jeg gi’ dig ondt i skallen! Jeg vil ikke kastes fra sofaen ud i en hæsblæsende sveddryppende stæsetur på cross traineren uden gradvis tilvænning. Jeg får et chok, og så brokker jeg mig i 3 TRE dage i form af migræne, Gitte!”
      “Gitte, du skal drikke noget vand. Start dagen med 1/2 liter. Når du glemmer det, så glemmer du at drikke hele dagen, og så giver jeg dig ondt i skallen, så du forhåbentlig tager dig tid til at lytte til mig, din krop – JEG ER TØRSTIG!”

  2. Nogle gange, inklusiv mig selv før i tiden, overhører man kroppens signaler. Tar panodiler for at dulme hovedpinen. Men hvad hvis kroppen vil fortælle dig noget med hovedpinen? Ofte er vi ret dårlige til at lytte til vores kroppe, og hvad den har brug for. Så ja, måske er det bedste, at gå tidligt i seng i aften. Og måske var det bedste måske også, at sove hele dagen i morgen….

    • Du har helt ret. Min hovedpine, som er en træningsudløst migræne skyldes træning – eller udtrykt meget mere præcist; den stress, som kroppen udsættes for, når jeg træner, kan give mig migræne. Jeg kan undgå det ved at varme langsomt op i cirka et kvarter, før jeg giver den max gas, men det har jeg ikke temperament til, så jeg kommer næsten hver gang til at starte hårdt op, og så starter det …
      Jeg har slet ikke behov for at sove hele dagen væk, men jeg kunne godt tænke mig at sove til klokken 7, i stedet for at skulle op 5:20.
      Det er bare for tidligt! Ikke engang solen gider stå op på det tidspunkt 😀

Skriv et svar

