Tillykke mormor!

20131013-212809.jpg

Min mor ville være blevet 72 år i dag. Hun ville have været den skønneste mormor, jeg ved det bare. Jeg savner hende.

Nicholas har forstået, at mormor bor oppe på en stjerne, men han kæmper lidt med at forstå, at hendes krop for længe siden blev begravet på kirkegården. Det er svært at forstå, når man er 4 år, og de voksne er upræcise i deres ordvalg; ‘vi skal op til mormor’ sagde jeg, og Nicholas’ øjne blev store som tekopper og han skreg ‘jeg! vil! IKKE!!! op til mormor! ALDRIG!!’

Han troede, at jeg mente, at vi skulle dø og op på stjernen til mormor sammen. Jeg fik forklaret, at vi bare skal på kirkegården for at se mormors lille have, og så var det okay. Så turde han godt tage med alligevel.

Vi købte en flok smukke lyserøde roser og kørte derop. Nicholas vandede blomsterne og pilede rundt på kirkegården. Vi gik en lille tur rundt, og vi fandt et meget produktivt kastanietræ. Nicholas pilede rundt med næsen i græsset. I løbet af nul-komma-fem havde vi samlet en stor pose med de fineste blanke kastanier.

Skriv et svar

