Mon ikke man ville blive glad i låget af at leve i dette klima?

20130923-083306.jpg

Vi ankom til Portugal i går aftes, og mit vækkeur ringede klokken 7.  Jeg sov ikke særlig godt, for det var alt for varmt, og da jeg så tændte for air con var larmen ikke til at sove for. Jeg prøvede at åbne altandøren, men den friske havluft var flankeret af kraftig støj fra larmende knallerter, så den gik heller ikke. Så hellere for varmt 😀

Godt nok var jeg træt, da jeg vågnede, men da jeg trak gardinerne fra mødte denne solopgang mit blik. Hold nu op … det var så fint og smukt – og varmt. Ikke noget med overtøj, ikke noget med langærmede bluser eller bukser. Morgenens vigtigste beslutning var, at mit tøj til salgsmødet ikke skulle være for varmt … virkelig hårdt liv!

Salgsmødet gik fint – vi kørte det kort og effektivt, og min præsentation gik udmærket. Vi spiste frokost på et pizzaria på en tagterrasse med kig ud over havet. Det var næsten for varmt at sidde der og spise. Næsten.

Jeg fik en superlækker Pasta all’Arrabbiata. Det er klart min favorit-pastaret, og her i solen var det det helt rigtige valg. Solen varmede mig udenpå, og den stærke sauce klarede varmen indvendig.

Bagefter tog jeg en taxa med to kolleger til Sintra Forum, som er et indkøbscenter, som bl.a. rummer en Primark. Der var 15 km til centret – jeg havde researchet og planlagt grundigt hjemmefra. Det var en mindre Primark, og der var mærkelig nok ikke nogle mennesker. Der var ingen kø ved prøverummene, og vi kunne gå lige til kassen for at betale. Det har jeg godt nok aldrig prøvet i Primark før.

Jeg købte en grå sweater med pailletter på, samt et natsæt med teksten ‘I don’t do Mornings’ på, samt nogle nylon-ankelstrømper, et par Hello Kitty slippers, samt en pyjamas, 2 Cars t-shirts med lange ærmer, nogle bukser, nogle sweaters og skjorter til Nicholas. Alt sammen for 86€. Det er derfor jeg elsker Primark 🙂

2 thoughts on “Mon ikke man ville blive glad i låget af at leve i dette klima?

Skriv et svar

