På den igen!

Sommerferien er slut, og jeg er i gang med min tredje træning på 4 dage. Wuhuu!

Jeg har ikke kastet mig over Nupo denne gang, men jeg er helt stringent i mine valg ved frokostbuffetten; tomat, agurk og protein; kylling, tun eller hytteost. Med sød chilisauce på. Min favoritsalatdressing.

Men hvorfor findes der kun middagstallerkener til en frokostbuffet – og ikke frokosttallerkener? Jeg spiser mere, fordi jeg øser mere op, for på en stor middagstallerken ser min portion lille ud!

Eftermiddagene er seje; men jeg har store saftige æbler, snackgulerødder og tyggegummi på mit bord. Og masser af vand, et par latter og kamillete. Prøver at skifte til kamillete, for jeg mærker, latten giver mig en form for lidt nervøs energi, når jeg får for meget.

Aftensmaden består af protein primært kød, samt salat af grøntsager og fx quinoa eller kikærter.

Vi kigger langt efter kulhydraterne pt.

Min vægt sagde 87 kilo efter ferien, det er kun to kilo fra de 89 kilo, jeg vejede i januar 2012, hvorefter jeg ved daglig træning og Nupo til frokost tabte mig 10 kilo på 8-9 måneder.

Så fulgte en række hormonkure og fejlslagne reagensglasforsøg, fyring, konkurs, nyt job, stressende nyt ansvarsområde og senest Nicholas’ diagnose.

At gå på slankekur nu er endnu et stressmoment oveni alt det andet, og det er helt klart ikke smart. Man skal udvælge sine kampe, og for mig at gå på Nupokur lige nu, tror jeg ikke er afføder et godt resultat..

Men at genoptage vaner og aflægge usunde vaner skal være netop nu, så min krop kommer i balance og formår at være styrket mod alt det stress, jeg oplever.

Her på dag 4 synes jeg, at det går ok. Men følelsen i min krop er det bedste ved de her 4 dage. Trods migræne mandag og tirsdag, så mærker jeg at jeg får mere energi og overskud af at træne. Og af at spise sundt?

Jeg er ikke superwoman. Jeg orkede ikke træning i aften. Jeg puttede Nicholas, og han falder bedst i søvn med mig ved siden af. Sådan er det bare, og jeg tror ikke, at jeg længere vil kæmpe for at lære ham at falde i søvn alene. Han er sådan på det område, og han har behov for, at det er sådan. Så jeg faldt i søvn og sov 1/2 times tid med ham, indtil Allan puslede, og jeg vågnede op.

Det mest tiltrækkende var helt klart at vende mig om og sove videre, men op med mig og afsted til træning 21:15.

Skriv et svar

