På hold

Jeg vågnede ved, at Nicholas puttede sig tættere ind til mig. Jeg havde netop drømt, at jeg var i gang med at pakke til vores næste ferie. I dag er vores sidste morgen. I dag kommer vi hjem. Ferien er slut.

Følelsen i mit hjerte er sorg blandet med angst for at komme tilbage. Vi står på kanten af så meget uvished. Vi skal kæmpe for at Nicholas for den rette indsats og hjælp.

Her på hjemvejen er mit humør falder gradvist, efterhånden som vi nærmer os Danmark. Jeg vil ikke hjem. Eller mere præcist; jeg vil ikke på arbejde.

Grundfølelsen når jeg tænker på mit job er – angst. Not too cool. Jeg har det som om jeg skal tilbage og flåes, og jeg er bange for det. Jeg har virkelig lyst til at ikke at vende tilbage. Blive på ferie. Blive ved at rejse rundt i ferieboblen.

Det går ikke, og hvad er det værste, der kan ske? At min chef bliver sur? At jeg ikke kan finde ud af det? Ingen af delene er vel virkelig skræmmende.

Det, som er skræmmende, er uvisheden. Lægerne talte om autisme, adhd, handicap, lønkompensation, nedsat tid. Jeg kan ikke stave til det.

De sagde alle disse ting, som hver især vælter vores liv omkring, og så ‘mere følger på næste møde’ i august/september.

Så det er, hvor vi er. På hold. Vi venter på nærmere besked.

For mig handler det ikke længere om at knække koden få karriere og familieliv til at spille sammen. Nu er det andet og langt meget mere komplekst end det.

Det handler om hvordan vi får tilgodeset Nicholas’ behov bedst muligt. Jeg kan godt indse at jeg ikke kan fortsætte med at optimere i to arenaer. Jeg kan ikke arbejde 8-18 hver dag OG være den mor, som Nicholas har behov for.

Det er uansvarligt overfor Nicholas og min familie. Men også overfor kolleger og chef. Alle regner med mig, og jeg må se at finde ud af i en fart, hvordan jeg får kabalen til at gå op. Alt er i spil – er det ikke det, politikerne siger?

3 thoughts on “På hold

  1. Husk lige at læse, hvad du skrev ‘Midtvejs’, før du går ind til chefen! Det er rigtigt gode ord at have i tankerne. Jeg ved godt, jeg er blevet ‘vippet af’ en gang, da jeg forslog dig at kvitte branchen, men du lyder selv, som om du er tæt på at tage det op til overvejelse 🙂
    Held og lykke med det hele. Se det fra den positive side, du har fået noget at gå efter, og du har et møde, der skal forberedes. Og en dreng, der har været rigtig glad hele ferien, og som skal tilbage til en normal hverdag.

    • Hej Mette
      Ka’ godt li’ din udholdenhed 😉 Kvitte branchen … kommer jeg ikke til.
      Jeg er uddannet indenfor marketing, jeg brænder for marketing, det er det jeg er bedst til og elsker …
      men der må også være mulighed for jobs på ‘bare’ 37 timer og ikke 45-50 timer.
      That’s all I ask 😀
      Gitte K

Skriv et svar

