Midtvejs

Halvdelen af vores ferie er gået. Det er nu onsdag aften, og jeg er helt nede i tempo nu.

I Berlin var jeg til at begynde sådan lidt utilfreds eller mere sådan lidt frustreret, for jeg følte, at vi spildte tiden – at vi burde have nået mere, planlagt bedre og fået mere ud af vores tid. Her i Østrig når vi meget mindre, og jeg er bare så lykkelig. Hele to ting på en dag. Det er næsten for meget.

Fra mine kolleger på kontoret har jeg fået et par sms’er med simple spørgsmål, der haster, og jeg har hurtigt svaret. Ud af hovedet med det. Jeg har parkeret min firmamail på en side for sig selv på min telefon, så jeg ikke ser, hvor mange mails jeg har modtaget. 79 var der på et tidspunkt, og det nev i maven, så jeg sletter af og til de ligegyldige mails, og pt er jeg nede på omkring 10, der kræver svar. Engang.

Jeg vender ikke tilbage til den hverdag, jeg rejste fra. Det orker jeg ikke. Det første, jeg må gøre, er at tale med min chef. Jeg vil ikke hoppe ned i vandet igen, hvorefter der langsomt men sikkert skrues op for blusset, så jeg slet ikke mærker, at vandet koger, og jeg begynder at koge igen, og til sidst igen døjer med dårligt humør, dårlig hukommelse, ondt i hovedet og i maven.

Nej tak.

Skriv et svar

