Pyha, ingen buler!

Jeg holdt og talte med Allan i køen i venstresvingsbanen, da det sagde BANG, og jeg blev kastet fremad, så jeg spildte mit vand ud over det hele.
Jeg vidste med det samme, at jeg var blevet påkørt, og jeg kunne mærke, at det i nakken. I telefonen jamrede Allan ‘bilen!’, og jeg sagde, at jeg var okay, og at jeg måtte lægge på nu. Jeg samlede mig et par sekunder og stod ud. Forberedt på det værste.

Jeg blev mødt af en jævnaldrende kvinde, der var mindst lige så rystet som jeg og som undskyldte mange gange. Da vi var sikre på, at vi begge var okay, så kiggede vi på bilerne – hendes nummerplade havde fået et gok, mens der var intet at se på vores bil. Heldigvis.

Jeg tog et par billeder af hendes og af min bil, og vi udvekslede numre, og så kørte jeg hjemad. Jeg skyndte mig at ringe til Allan og fortælle den gode nyhed med bilen.

Man hører jo altid, at man skal have tjekket nakken, men det føles ikke helt nødvendigt. Jeg kan da godt mærke, at jeg har lavet noget med nakken. Altså i stil med når jeg har sovet forkert. Jeg har ikke ondt, og jeg er ikke stiv i nakken.

Nå, men jeg ringede til Akuttelefonen for at høre, hvordan jeg skal forholde mig, og de sagde, at jeg skal se tiden an og spise smertestillende, selvom jeg ikke decideret har ondt, samt sørge for at bevæge hovedet. Og hvis det er helt galt, så skal jeg ringe til lægen på mandag, på 3. dagen.

Så jeg headbanger lystigt. Moderat, altså. Men alt det her fokus på nakken har gjort, at jeg nu er oversensitiv og hele tiden tænker tanker a’la ‘føles det her normalt?’ ‘summer det ikke i armen?’ og ‘uh, nu gjorde det ondt i knæet?’

For at være ærlig, så er jeg bare vildt træt, og jeg havde allerede let hovedpine, mens jeg var på arbejde, fordi jeg ikke fik drukket nok vand, men alt for meget kaffe i stedet. Min dag var hektisk og virkelig god, sjov og udfordrende, men lige en postgang for travl.

Skriv et svar

