Thai Inside

Jeg elsker thai-mad. Det gør jeg bare, og jeg kan nærmest ikke få nok. Ved siden af den italienske restaurant Bonito, hvor vi spiste i går, i Dircksenstrasse, ligger der en thai-restaurant ved navn Thai Inside.

Der valgte vi at spise frokost. Knægten sov i klapvognen, så vi fik et bord til to og havde klapvognen ved siden af. Vi måtte igen sidde indendørs, fordi der var for varmt i solen udenfor.

Vi bestilte vandmelon eisshake, som ganske simpelt var vandmelon blendet med isterninger. Det var det helt rigtige at drikke på en varm dag, og selvklart noget jeg vil kopiere derhjemme. Frokostmenuen inkluderede en suppe til forret. Selvom det var en gratis suppe var det en helt fantastisk suppe, der var en reel eksplosion af smag i munden.

Hovedretten var også superfin og fantastisk lækker. Det var ikke klassisk mainstream thai mad, men virkede som om det var finere og mere sofistikeret? Jeg havde valgt kylling stegt i rød karry med asparges, bønner, vandkastanier og peanuts i en sauce af kanel og peanuts med ris til.

Vi nød den skønne mad lige indtil knægten vågnede skrigende og var helt rundt på gulvet. Han skreg og skreg og skreg, og lige meget hvad vi gjorde hjalp intet, så der var intet andet at gøre end at spise resten hurtigt og kaste vandmelon shaken samme vej og komme ud af vagten.

Klokken var 15:25, og vi vendte næsen hjemad for at give ham ro. Vi lagde os for at han kunne få mere end blot en times middagslur. Det lykkedes over al forventning. Han vågnede igen klokken 18:30, og nu sidder vi og ser smølferne.

Jeg ved ikke helt, om vi skal finde en legeplads eller om vi skal blive her og bare hente noget god mad og se smølferne resten af aftenen, til han bliver træt nok til at sove. Det bliver nok det sidste. Jeg tror, at han trænger til lidt ro nu.

Skriv et svar

