2 års fødselsdag

Nicholas blev ikke vækket på sengen, for han var den første, der fik øjne her til morgen på hans fødselsdag – så ingen sang og flag ved sengekanten i år! Til gengæld fik han snart vækket hele huset, som talte os, samt de af vores venner, som vi var på besøg hos og deres datter på alder med NC.

NC spiste glad sin havregrød uvidende om at der var ægte brunsviger med slik og flag på på vej. Han plukkede det meste af slikket af brunsvigeren, grinede glad og rev papiret af sine gaver.

Vi gav ham nogle tog samt en bog. Bogen var ligegyldig, men togene var en kæmpe succes. Vores venner gav ham en skøn værktøjskasse fyldt med værktøj.

Ved 10-tiden kørte vi mod Jylland – vi skulle nemlig i Legoland og fejre NCs fødselsdag. Desværre (eller heldigvis?) var vejret bedre end forventet, og der var derfor sindssygt mange mennesker i Legoland. NC var helt ude af den, og skreg i vilden sky, når vi stod i kø, samt når vi stod af forlystelserne. Kun på de korte togture var han glad og fornøjet.

For at være helt ærlig, så var jeg sikker på, at næste besøg i Legoland ville blive uden mig og gik og skumlede over, hvordan jeg skulle få overtalt Allan til at droppe Legoland dag 2. Jeg ville på det tidspunkt hellere have fjernet ti negle uden bedøvelse end at sætte mine fødder i Legoland igen. Det var så rædselsfuldt.

Der var mennesker overalt. Stress, køer, klaustrofobi, skrigeri … Legoland er en slidt 80er agtig giga-turistfælde med skyhøje priser og kilometerlange køer. Pludselig forstod jeg, hvorfor jeg selv kun har været i Legoland en enkelt gang i mit liv – det er sådan et sted, man tager hen tre gange: Første, eneste og sidste gang. Mine forældre kom aldrig igen efter første besøg, og lige dér kunne jeg ikke bebrejde dem.

Men ved 17:30-tiden blev det lidt bedre. Der var færre mennesker, og NC var begyndt at forstå (lidt), at han ikke bare kan blive siddende i toget, når alle andre står af. Han vred og snoede sig ikke længere vildt skrigende i mine arme, så jeg kunne også begynde at slappe lidt af. Han begyndte at grine og være sød og sjov. Måske fordi vi fodrede ham med slik. Det hjalp gevaldigt på humøret.

Det endte med at blive en supergod dag – og ja, jeg vil gerne med igen i morgen! Vi har en 2 dages billet, og den skal vi ikke lade gå til spilde.

Rent positivt anskuet så kan dag 2 næppe blive værre end dag 1 🙂

Skriv et svar

