Hjemmedag

Meget mærkeligt ikke at skulle ud af døren i morges, men i stedet finde motivationen til at være effektiv herhjemme med at skrive ansøgning og CV. Det er gået over al forventning. Klokken er nu næsten 15, og jeg har arbejdet med ansøgning og CV siden ved 9-tiden i morges.

Min opgave til min næste outplacement samtale i morgen består i at liste alle mine ansvarsområder og resultater for alle mine hidtidige jobs. Det er ikke så få jobs – det er 7 forskellige jobs. Det har medført et CV på mere end 6 sider. Mit hidtidige CV var på 2 sider, men det her er ikke et færdigt CV, som jeg udsender til alle arbejdsgivere. Det er en CV-liste, hvor jeg udvælger de kompetencer, jeg har, som er mest relevante for netop det job, jeg søger. Så jeg planlægger ikke at spamme potentielle arbejdsgivere med en ansøgning plus 6 siders CV. Men øvelsen har været skøn – for det har bragt lidt lys over hvilke ansvarsområder jeg har haft og elsket, så jeg er tættere på at kunne danne mig et overblik over, hvad det er jeg ønsker mig af mit næste job.

Så det har været en god dag, og jeg har det langt bedre med at være herhjemme og arbejde på min jobsøgning end at forsøge at gå smilende rundt på jobbet.

Og så har jeg lige fået lidt bestyrelsesarbejde for vuggestuen af vejen. Vi skal stemme om madordning i henholdsvis børnehaven og vuggestuen i næste uge, og i den forbindelse skal der skrives et vejledende brev og laves en fravalgsseddel. Kan egentlig godt li’ tankegangen om fravalgs-afstemninger. Enhver blank stemme eller sofa-stemme er lig med et ja. Så hvis man mener nej, må man bare se at få stemt!

Min søde mand er stadig i London, og han er desværre blevet ramt af en snert af Roskilde-sygen. Og så må han erkende, at det nok er sidste gang hans mor kan overkomme deres årlige julerejse. Hun går rigtig dårligt, og hun har ikke kræfter til rigtigt at nyde turen. Jeg havde jo håbet, at det var noget, de to kunne gøre sammen i nogle år endnu, men vi havde godt set det komme. Farmor går ikke så godt længere, og det bliver ikke rigtig bedre. Jeg synes ikke, at det er særlig sjovt, når ens forældre bliver gamle og ikke længere kan de ting, de kunne i gamle dage.  Både min far, svigermor og svigerfar … det er jo meningen, at de skal holde mange år endnu!

Skriv et svar

