Shoppingmania!

Jeg skulle hente Inotyol salve på apoteket til NCs røde hale, og da Sorgenfri Apotek nærmest ligger motorvejen, slog jeg blinkeren til og susede derind. På vej tilbage til bilen blev jeg af en ukendt naturkraft trukket ind i Kræftens Bekæmpelses genbrugsbutik ‘Igen’, der ligger næsten ved siden af apoteket. Der var 50% rabat på alt, og jeg gik nærmest amok. Jeg fandt 3 fede sweatshirts, en sej dynevest og et par ble-badebukser plus en billedbog til Nicholas. Så stoppede jeg der, og blev lænset for 35 kroner. For det hele.

Men hvor dum er jeg egentlig, når jeg i sidste øjeblik vælger alligevel ikke at købe den røde Samsonite kuffert, som jeg virkelig godt kunne bruge, til sølle 30 kroner. Ikke fordi jeg har aktuelle planer om at rejse nogen steder, men der var 50% rabat og hvor tit får man en kuffert, der kan holde et helt liv for 15 kroner??! Det er jo ikke sådan, at jeg har en supergod kuffert i forvejen – jeg har nemlig en vaskeægte Adax lortekuffert.

Som om det ikke var dumt nok, at jeg lod kuffert være kuffert, men jeg prøvede også et sort jakkesæt til 150 kroner og en stribet jakke til 75 kroner. Begge jakker sad perfekt – og de kunne knappes! Det meste af min jobgarderobe tillader mig pt ikke at trække vejret dybt, så eksploderer det i ryggen eller over maven. Selv om der var 50% rabat, så lod jeg det hele hænge. Ved egentlig ikke rigtig hvorfor?? Og så er det jo sådan med sådan noget, at jo mere man tænker over det, jo dummere var det at gå fra det. Og når jeg så endda har lejlighed til at støtte et godt formål er det simpelthen ikke bare dumt, men direkte tåbeligt.

Jeg agter at rette op på miséren ved at slå blinkeren til på hjemvejen igen i morgen og smide om mig med 130 kroner for en kuffert, et jakkesæt og en jakke. Alt andet ville være utilgivelig dumt!

*****

Kufferten var desværre delvist defekt, så den købte jeg ikke alligevel. Jakkesættet købte jeg, plus den stribede jakke samt en nederdel fra Escada. Nu mangler jeg helt konkret bare nogle leggings, for jeg har kun ét par sorte p.t.

Skriv et svar

