Når sommeren og ferien går på hæld …

Jeg vågnede 7:15 ved at NC pippede i sin seng. Allan var allerede oppe og helt klar til første skoledag. Vi gik ind til NC sammen – han var i godt humør: Han stod op og holdt smilende sin hund, Mille, op mod os. Udenfor skinnede solen fra en smuk blå himmel. Vi vinkede farvel til Allan, skiftede til ren hale og shorts – og fik spist en hel portion havregrød og en skive Pågenlimpan.

Vi legede et par timer til NCs og min store fornøjelse. Han hviner af fryd, når jeg på alle fire jagter ham. Det fik vi meget tid til at gå med, og ved 11:30 tiden begyndte han at se lidt mør ud. Det var ikke svært at lægge ham til lur.

Jeg har et par halve aftaler på mine to sidste feriedage, men er jeg meget led og asocial, hvis jeg ikke rigtig har over meget lyst til at se nogen .. ? Jeg vil gerne lige blive i min ferieboble lidt endnu. Hverdagen kan tids nok indhente mig og overvælde mig, jeg har behov for at sidde lidt stille, tænke og glædes over alt det jeg har i mit skønne liv, før jeg igen stiger på eksprestoget og rives med af vores travle dejlige hverdag.

Og på den anden side; this is (måske) my very last chance for en latte, en smoothie og en cup cake i solskin på den lokale i meget lang tid, så jeg griber chancen. Både i dag og i morgen.

Og så er det NNNNNUUUUU hvis der skal indåndes mere sommer i år. Sommeren smager allerede af efterår. Allerede i sidste uge varslede en sjælden sommerstorm efterårets nære forestående. I dag er det smukke solskin klarere, sprødere og køligere end det er på en sommerdag. Jeg ved det godt – sommeren synger på sidste vers, og det er bare om at lytte nu, for om et par dage er sommeren fløjet sin vej.

I overmorgen er det efterår. I kalenderen, that is. Naturen behøver jo ikke nødvendigvis at indrette sig efter kalenderen, hint hint.

Skriv et svar

