Hjemme igen!

Vi kom hjem fra Berlin i går. I løbet af en times tid fik jeg pakket min og NCs kuffert ud og sat den første maskine med beskidt ferietøj over. Farmor og bedstefar var så søde at give middag – det var meget meget skønt, for vores køleskab indeholdt lidt gammelt mælk og 3 oste med mere mug på end godt er.

Her til morgen spiste vi som vi altid gør vores morgenmad hos farmor og bedstefar. Allan skulle til Fyn i dag og aften, så NC og jeg så frem til en stille og rolig dag herhjemme. Den første af den slags siden før ferien, så jeg glædede mig.

Jeg trillede med NC i klapvognen fra farmor og bedstefar, da jeg kunne se, at han var træt – og det slog da heller ikke fejl: Efter et par meter sov han trygt. Han sov i 1 1/2 times tid, så jeg nåede at gå en times tid, hente en pakke og handle lidt basics i supermarkedet, før han vågnede. Vi gik forbi den lokale, hvor jeg købte en blåbærsmoothie og en cup cake med hvid chokolade topping.

Vi delte smoothien på en bænk, til NC var helt blåbærblå i hovedet. Da hvepsene blev for nærgående, flygtede vi i rask trav.

Cup Cake med hvid chokolade topping

Vel hjemme igen, fik NC sig en ordentlig omgang frokost: 1 1/2 skive rugbrød med Bärchen Streich, en Ostehaps, en skål blåbær og lidt fras. Vi legede lidt, og så blev NC træt. Jeg lagde ham til lur, og så var det mig-tid: Jeg lavede en kop hvid cappuccino og spiste min cup cake, mens jeg blogger lidt om vores Berlin-tur. Tjek f. eks. indlægget her ud.

Det blev til en længere lur for NC. Han vågnede 17:15 og sidder nu og leger ved mine fødder, mens jeg (foreløbig) har ro til at skrive et par linier mere. Om ikke så længe vil jeg lave mad til os.

Havde egentlig planlagt at tage til vej-loppemarked her i kvarteret fra 15-17, men det er slut nu. Det kunne vi ikke nå, når nu det tog NC længere tid at sove end beregnet. Hans middagslure går forud for alt, fordi vi har ferie, er alene hjemme og ikke har andre planer.

Ups, nu ved jeg hvorfor jeg får fred til at skrive .. NC har åbnet kassen med påskepynt .. måske var det på tide at få ryddet op i det 😀

Skriv et svar

