Tillykke min skat!

Min store dreng bliver 1 år i dag. Det er næsten ikke til at fatte, at han allerede er 1 år. For et år siden havde vi en aftale på hospitalet klokken 9 til igangsætning. Veerne kom først ved 15-tiden. Og i aften ved midnat er det et år siden at min lille skat kom til verden!

Læs mere her: Velkommen til verden, lille skat!

Jeg stod op 5:15, gik i bad, fik tøj og make-up på, fik sat hår, gjort klar til morgenmad. Jeg smurte en af de fødselsdagsboller, jeg bagte i går, og satte et flag i.

Så hev jeg manden ud af sengen og så gik vi syngende ind og vækkede fødselsdagsbarnet. Han havde meget små soveøjne og missede mod lyset. Jeg er ikke helt sikker på, om han syntes, at det var fedt – men han må hellere vænne sig til det, for sådan bliver det når nogen har fødselsdag her i huset!

Jeg gav ham ren hale og tøj på, og så legede han, mens jeg lavede havregrød. I dagens anledning gik han rundt og legede. Ikke noget med at kravle så meget som ellers. Næ, nu er vi for alvor gående! Rent faktisk løb han også en meters penge, da han blev ivrig – og han faldt ikke!

Vi spiste morgenmad sammen, og da han havde spist sin halve bolle, fik han lov til at åbne gaver. Den første var Sangbogen Evigglad med 34 af de mest populære børnesange – alle forsynet med fagter, så vi kan lave sjov og synge. Heldigvis er der også en CD med. God hjælp til far og mor, som ikke er helt up-to-date med børnesangene.

Den anden gave er nogle klods-fabeldyr i farvestrålende plastic med søde ansigter og sjove forme, som kan samles og skilles ad til forskellige figurer. Det var en sikker succes – han gav sig straks til at lege med dem. Jeg har set dem i venteværelset hos lægen, hvor han altid kaster sig over dem.

Skriv et svar

