1 års fødselsdag coming right up!

Om en lille uge er det knægtens 1 års fødselsdag, og jeg er så småt i gang med planlægningen af denne usandsynligt vigtige festdag. Jaja, jeg er da godt klar over, at han ikke vil kunne huske sin første fødselsdag, men det betyder rigtig meget for mig. Jeg har nu været mor i et år. Det er da stort, ikke?

Den lille baby, vi fik sidste år, er nu blevet en stor dreng (jaja, jeg ved godt, at han burde være lidt større!). Han har ikke bare overlevet det første år men stortrives – takket være hans fars og mors kæmpestore indsats. Hurra for os – vi har været forældre i et år!! Så der kan du se – der er faktisk rigtig mange gode grunde til at invitere gæster fra nær og fjern!

Her er den foreløbige plan for dagen: Om morgenen på hans fødselsdag vækker vi ham med sang på sengekanten og flag i hele lejligheden (vi skal have købt flag!). På tirsdag skal jeg have bagt en kage, som han kan dele ud i dagplejen.

På selve dagen holder jeg en halv fridag, for her havde jeg tænkt mig at invitere nogle af NCs store og små kammerater inkl. forældre fra vores vennekreds, dagplejen og mødregruppen til boller og lagkage klokken 15:30, samt farmor og bedstefar. Det skal foregå helt simpelt og ukompliceret, hvor vi primært inviterer gæster på selve dagen.

Jeg laver et par lagkager og køber nogle teboller. Dertil saftevand, vand, te og kaffe. Fordi det er sommer og fordi vi elsker gæster, så bestiller vi nogle pizzaer, hvis nogen vil blive til aftensmad.

Søndag 25. juli har vi inviteret til fødselsdagsmorgenbord klokken 10. Her er det noget med kagemand og et let sommermorgenbord med boller, pålæg etc. Jeg håber på at nå at få bagt nogle cup cakes dagen før. Det er familien, der kommer. Vi bliver igen cirka 20.

Men så er der fødselsdagsgaven … den har jeg tænkt meget over. Vil gerne give ham noget lidt blivende i værdi. Overvejer penge på børneopsparingen. Eller en sækkelænestol eller … ? Måske skulle jeg få ham skrevet op til en lejlighed … ikke fordi jeg vil af med ham, men er der ikke noget med, at det skal gøres i god tid? Eller en opsparing til et år i udlandet til sin tid?

One thought on “1 års fødselsdag coming right up!

  1. Jeg planlagde også det helt vilde til min Basses 1 års d. 20. juni. For det er da VILDT stort. Ikke så meget for ham – som du skriver, er han nok ligeglad, men for MIG! Og os mødre.
    Så giv den gas og husk at nyd det!

    Og jo, det med lejligheden er vist rigtigt… god ide forresten!

    KH C

Skriv et svar

