Zzzzzyvsover

Vi stod op tirsdag morgen, gjorde klar til at komme i dagpleje. NC spiste halvdelen af sin voksen-havregrød og legede lidt på gulvet, mens jeg pakkede alle vores sydfrugter; voksipose, sovedyr, solhat, mit træningstøj og min håndtaske.

Alt stod klar ved døren, da jeg børstede hans tænder. Men hvad var nu det? Hans hoved blev pludselig tungt. Jeg kiggede på ham – han sidder på mit skød med ryggen til mig, når han får børstet tænder. Han var faldet i søvn tandbørsten!

Jeg fik lirket tandbørsten ud af munden på ham, fik hanket op i ham og lagt ham i hans seng, hvor en solstråle knaldede lige ned i ansigtet på ham og blæsten fra det vidåbne vindue pustede ham i ansigtet. Jeg lukkede vinduet og trak gardinet for. Men intet af det var nok til at vække ham.

Selv da jeg gik ud og trådte på det knirkende gulvbræt, vågnede han ikke. Så sover han virkelig tungt, og jeg besluttede mig for ikke at vække ham, selvom klokken var 9 og det var på høje tid at komme afsted. Jeg ringede til dagplejemoren og sagde, at NC kommer senere.

PS Hvordan kan det være, at NC altid vågner, når kaffen er klar? Jeg fik lige lavet mig en lækker kop latte – så pippede NC inde ved siden af. Nevermind, nu er han vågen, og vi må hellere komme afsted!

Skriv et svar

