Dagpleje dag 3

Dag 2 i dagplejen gik ganske fint. Jeg afleverede klokken 9 og hentede NC klokken 14, da jeg havde været til kontrol med mit øre. NC havde sovet 1 1/2 times tid, men havde ikke spist noget. Han havde ikke været ked af det som sådan, han havde mere været rigtig gal og vred.

Her på dag 2 ringede dagplejen allerede klokken 11 og sagde, at NC var meget ked af det. Ikke vred, men helt ude af den. Jeg stod på løbebåndet i Fitnessdk, men allerede mens jeg havde dagplejen i røret, stod jeg af båndet, gik ned i omklædningen, smed alt ned i min taske og susede ud til bilen i vådt træningstøj. Min lille skat!

Da jeg kom, gik dagplejemoren med en storgrædende NC på armen. Han var helt knust, lille myr. Men lyste op og rakte ud mod mig med det samme. I sikkerhed i mine arme holdt han straks op med at græde og begyndte at se sig om som en verdensmand igen.

Dagplejemoren bemærkede, at NC bliver rigtig vred – ikke ked af det – når han lægges på ryggen, uanset om det er på puslebord eller i barnevogn. Hun bemærkede så i dag, at der var tale om rigtig gråd, ikke arrigskab, så hun spurgte, om vi har fået tjekket hans ryg, for det kan være, at det gør ondt på ham at ligge på ryggen.

Hvad siger man til det? Jeg har ikke selv tænkt den tanke – blot konstateret, at han lige så snart han kunne vende sig, valgte at sove på maven – og i øvrigt hader at ligge på ryggen. Jeg har ikke tænkt, at det måske er fordi det gør ondt på ham. Er det lægen, jeg skal ringe til? Eller hvad?

Skriv et svar

