Sommerhushygge

Vi har haft en fantastisk dag med Nicholas Carl. Vi er jo stadig i sommerhuset, og da NC vågnede i formiddag, havde han sovet 2 timer og 45 minutter – og som altid stod han i sengen og smilede og kaldte på os. Han er så fin, så blød og så glad, når jeg henter ham fra middagslur.

Vi tog en tur til Nykøbing for at handle lidt. Jeg købte to par strømpebukser til NC – det er vist det mest akutte, vi mangler for at være klar til dagplejestart.

Nicholas Carl var med i klapvognen, og da han begyndte at brokke sig højlydt i Netto, greb jeg en rulle Smarties fra en hylde og gav ham den som rangle. Han raslede glad med den og så ud til at være begejstret for sit nye legetøj. Jeg havde ikke forestillet mig, at han ville gumle pappet i sig, men det gjorde han – og så blev vi nødt til at købe Smarties rullen.

Allan købte en hånddelle til deling, og jeg prøvede at give NC lidt. Det var han vildt begejstret for, så han spiste en overraskende stor del af Allans hånddelle. Så nu skal vi have gang i frikadellesnedkeriet og har købt ind til en omgang frikadeller – som en ægte børnefamilie!

Til eftermiddag holdt det op med at regne, og så gik vi en tur ned til Rørvig. Vi gik en tur forbi en af mine gamle veninders sommerhus – og kom lige i tide til, at hun tog en pærekage ud af ovnen, hvor heldig kan man lige være? Nicholas Carl guflede alle de søde bløde pærestykker fra mit stykke i sig. Det var lige sagen. Han var så sød, sjov og let at have med, og jeg er så stolt af ham.

Nu sidder jeg her – klokken er 22:10, og jeg er bare SÅ træt!! NC kapitulerede for en halv time siden. Han ville ikke sove. Mens jeg sad og forsøgte at lægge ham, begyndte han pludselig at klappe rigtigt i hænderne. Det har han ikke gjort før, men nu gjorde han det og sendte mig et triumferende smil: “Se, hvad jeg kan!”.

Jeg kunne jo ikke lade være med at rose hans nye kunnen, og så lå han og klappede i stedet for at prøve at sove. Og så HAPS! bed han mig i brystvorten og kvitterede på mit forskrækkede AV! med et frækt smil. Kan man andet end elske dén knægt????

Apropos bryster så er jeg jo gået i gang med at nedtrappe amningen til 3 gange dagligt; morgen, aften og sen aften. Behøver jeg at sige ømme kasser!!? Hen under aften er mine bryster bogstavelig talt ved at hoppe ud af både bluse og BH. De er grotesk tunge, hårde, spændte, ømme og fyldt til bristepunktet med mælk. Når NC så begejstret hopper rundt på mig og lige lander på et bristefærdigt bryst er jeg ved at skrige. Det gør så ondt!!

Så glæder jeg mig bare til, at det bliver aften, så han kan tage trykket – ellers eksploderer de, det er jeg helt sikker på. NC bare drikker og drikker – der er voldsomt meget mælk til ham om aftenen. Der er faktisk så meget, at han må hoppe af indimellem og gispe efter vejret, fordi han bliver helt forpustet af at drikke de rigelige mængder.

Det skulle gerne regulere sig selv i løbet af en lille uges tid, så tilpasses mælkeproduktionen det nye fodringsmønster. Det sker for køer, og det er det samme for mennesker ifølge min svigerfar. Det er meget smertefuldt for køerne, hvis man ikke malker dem til tiden. Jo tak, det tror jeg på!!

Skriv et svar

