10 år siden min mor døde

I dag er det så 10 år siden, at min mor døde. En mærkelig dag, for på sin vis føles det slet ikke som om det er 10 år siden, og på sin vis føles det som om det var i et andet liv. Jeg var oppe og sætte lys på kirkegården her til aften – hendes grav var dækket af sne, så jeg måtte rydde lidt sne for at kunne stille lyset.

Jeg ville ønske, at hun kunne være her og opleve at være blevet både mormor, farmor og svigermor. Hun ville have elsket det hele. Og hun ville have været jordens bedste mormor. Sikke et dejligt fristed, hun ville have været for sine 3 børnebørn. Altid ville hun have været på deres side 🙂

Jeg ville have elsket at have hende her nu – hendes kærlighed og omsorg, samt hendes stille søde måde at komme med råd og vejledning på. Jeg ville så gerne have hørt om min egen fødsel og min egen første tid. Jeg ville gerne have udvekslet erfaringer med hende og vide, om noget af det jeg oplever nu og har oplevet indtil videre, er noget hun kan genkende. Men den dør er for altid lukket. Desværre.

Skriv et svar

