Dagens 5 (eller flere) gode!

1 ) Jeg snakkede i telefon med min bror, da jeg var ude og trille med barnevognen. Det var så hyggeligt. Spurgte ham til råds mht. NC og natmåltidsafvænningen. Vi talte lidt om det, og han lovede at få min søde og kloge svigerinde til at ringe i aften.

2 ) Det var bare så skægt at give NC mad til aften. Vi grinede begge to, for jeg lod ham svine mig til. Havde allerede grød på bukserne fra i formiddags, så det kunne være lige meget. Det endte i hat og briller. Han fik spist en skålfuld grød, men det kunne godt se ud som om det meste endte på mig. Bedst som jeg sad med ham på skødet og gav ham grød, drejede han næsen i retning af mit bryst, så alt det grød han havde på hagen, kinderne, næsen og læberne endte på min bluse. Jeg kunne ikke lade være med at grine.

3 ) Jeg ringede til Mai-Britt og ønskede tillykke med fødselsdagen. Det er en disciplin, man efterhånden helt har droppet: At ringe og sige tillykke. Nu er det sms, mail eller via facebook, det sker. Men det var dejligt at være gammeldags og få en hyggelig sludder med i farten.

4 ) Jeg dansede i 50 minutter til Wii Just Dance. Godt, vi bor på 4. sal, siger jeg bare! Kønt er det ikke, men pyyh, jeg kom til at svede af det. Jeg blev bare så glad i låget af det!

5 ) Jeg var ude og trille med barnevognen i det milde vintervejr i 1 1/2 times tid. Det var lige omkring 0 grader koldt – friskt og dejligt. Der er is og sne overalt, men jeg kunne snildt trille afsted med NC i barnevognen. Det var så skønt – jeg blev i rigtig godt humør af det. Jeg indså, at jeg er heldig, at jeg kan gå denne tur midt på dagen. Det kan jeg ikke næste vinter, og så vil jeg savne de her trilleture. Så jeg vil prøve at komme på flere trilleture og nyde dem mere!

6 ) Har lige talt med min kloge svigerinde omkring at vænne NC af med natamningen kl. 2-3 stykker. Det er noget med at give ham en skudefuld grød lige før sengetid – dvs. jeg skal rykke hans aftensmåltid fra cirka 17:30 til cirka 19. Og så er det smartest, hvis det er Allan, der tager sig af at trøste NC, når han vågner, for han forbinder ikke Allan med mad. Det tager en uges tid, tålmodighed og nogle tårer, så vågner han ikke længere op og beder om mad klokken 2-3 stykker om natten. Jeg skal lige vende med Allan, hvornår vi skal gøre det.

7 ) Vi er inviteret til fødselsdag på lørdag klokken 12 hos min bror – og skal til barnedåb på søndag!

8 ) Vi legede på sengen i dag, NC og jeg. Han grinede sin fantastiske boblende latter, da jeg kildede ham og lavede herlige lyde.

9 ) Da jeg lagde NC i seng her til aften, kom han til at bide mig to gange i babsen. Av! (det er sgu lidt skægt, at man (jeg) så ufortrødent stikker babsen ind i hans mund igen lige bagefter!!). Han græd og græd, men til sidst fik jeg lullet ham til ro, og så faldt han i søvn i mine arme. Det er simpelthen det dejligste øjeblik, når han ligger med lukkede øjne, gaber dovent, smasker lidt og næsten er faldet i søvn med ansigtet vendt mod mit bryst.

10) Og sidst men ikke mindst; Allan virker gladere i dag end han længe har været. Hans stopprøve er i morgen, pensum er helt absurd, men han har godt nok puklet for at nå at lære det hele. Jeg beundrer hans ihærdighed og udholdenhed. Nu skal han bare have ‘gode spørgsmål’ og bestå prøven (ellers finder jeg hans lærer i telefonbogen og kører ud og kører ham over).

Det blev til hele 10 gode ting – fantastisk, men det har også været en helt igennem dejlig dag, selvom NC gassede helt ud og nægtede spise morgenmad, og derefter skreg i en lille times tid i formiddags. Det løste sig ved, at jeg fik ham til at sove, hvorefter jeg gav ham grød til frokost i stedet for den han skulle have haft om morgenen.

Skriv et svar

