Vandet gik!

Fik to mindre veer, mens vi var på loppemarked – jeg stod op af et busstoppested og banken og pustede, så længe de varede. De kom kort efter hinanden, men så skete der ikke mere.

Vi lavede rabarbersaft ved 15-tiden derhjemme, da vi skulle til middag hos min veninde klokken 17:30. Vi gik ind i sengen og lagde os lidt ned, før vi skulle afsted – og det var her, at vandet gik ca. 16:30. Først kom der lidt, men så kom der faktisk en hel del, og jeg gennemvædede 2-3 bind samt 4 par bukser og trusser. Jeg ringede til fødegangen og fortalte, at vandet var gået, og vi fik besked på at møde op for at få kørt en strimmel og afklare det videre forløb.

Så jeg gav Sonja besked om, at middagen var aflyst, hvorefter vi kørte til Herlev Hospital med alle vores pakkenelliker. Glade og forventningsfulde ved tanken om, at der nu var en fødsel på vej i løbet af det næste døgns tid. Jeg ringede til min far, som blev glad og rørt og nærmest smed mig ud af røret ”Se nu at komme afsted!”

Vi ankom til Herlev Hospital omkring 17-tiden, og vi blev vist ind. Jeg fik kørt en strimmel, som viste, at du stadig trivedes storartet i maven. Selvom jeg ikke kunne føle nogle veer, så var der rent faktisk veer – de var bare meget små. Efter at lave ligget længe nok med strimlen, fik vi besked på, at jeg enten kunne blive og få en vestimulerende pille samme aften eller tage hjem og sove – og så få den om morgenen, mandag 20. juli. Jeg valgte det sidste, for at få en god nats søvn i håb om at være endnu mere udhvilet og klar til en fødsel.

Så vi tog altså hjem igen. På vejen hjem hentede vi noget lækker pasta. Vi var meget spændte, og jeg må indrømme, at jeg havde lidt svært ved at falde i søvn.

Skriv et svar

