Grrrr…. dum blog !!

Mit indlæg forsvandt???!!! Latterlige blog!  Nå, men jeg gider ikke skrive det hele engang til! Nå, men hvad var så vores planer for weekenden?!!!

Allan og jeg har en date i aften. Bare os to. Vi havde for første gang i denne uge en hel aften for os selv i går, hvor vi lavede mad og råhyggede. Men i aften er det tid til en rigtig date J med god mad, rødvin og hvad dertil hører.

I morgen skal jeg træne om formiddagen, og lørdag aften skal jeg passe min guddatter, mens min bror og svigerinde skal ud. Allan skal til musikquiz med de andre fagnørder. Glæder mig til at passe hende  Sonja kommer senere, og vi skal se “Anne fra Grønnebakken”. Så gamle er vi nemlig 🙂 Og på søndag skal vi til barnedåb kl 10:30. Allans niece skal døbes.

Har lært en masse om mål og målsætning. Man sætter sig jo heller ikke ud i bilen uden et mål, vel? Hvorfor begiver så mange af os så ud i livet uden at sætte os et mål? Kun ved at definere et mål, kan man nå det. Det er de færreste verdensmestre, som ikke har arbejdet mod netop dette mål i flere år. Hvem vil ikke gerne være verdensmester? Måske ikke i fodbold eller håndbold, men så i disciplinen ’mit liv’.  Det er svært at formulere konkrete mål, men i bund og grund har vi en idé om, hvad der bevæger os, driver os frem og får os op om morgenen. Det er det, der skal sættes ord på. Det skal konkretiseres og visualiseres. Se det for dig, føl det, smag det – og gå så efter det! Konvertér dine drømme til mål.

Bevar fokus
Det er vigtigt på at bevare fokus på konsekvenserne af mad og motion. Spørg dig selv:
– Hvordan vil det føles, når jeg har nået målet?
– Hvor vigtigt er målet for mig? Svar f.eks. på en skala fra 1 til 5, hvor 5 er maksimalt vigtigt.
– Hvordan vil det føles bagefter?

Stil dig selv spørgsmål før en enkel handling, f.eks. når du sidder i sofaen og overvejer at løbe en tur, eller når du overvejer at overfalde slikskålen. Tag forskud på de positive eller negative følelser og brug dem konstruktivt.
– Er du villig til at gøre det, der skal til eller ej?

Styrk din opmærksomhed
Du kan bruge spørgsmål til at styrke din opmærksomhed på betydningen af de mange valgmuligheder i hverdagen.
Eksempler på spørgsmål:
– Hvad er vigtigst for mig – kortvarig tilfredsstillelse eller opnåelse af mine langsigtede mål?
– Vil denne handling bringe mit tættere på eller længere væk fra mit mål?
– Hvad kan jeg vælge i stedet for, som er sundere og samtidig noget, jeg har lyst til?  

Skærp erkendelsen af nye løsninger
Nogle spørgsmål er gode til at skærpe erkendelsen af nye og bedre løsninger på aktuelle udfordringer.
F.eks.: 
– Hvis jeg kendte løsningen, hvad ville den være?
– Hvis jeg vågnede op en dag og havde nået mit mål, hvad ville jeg have gjort for at nå det?
– Hvilken tanke eller overbevisning skal jeg give slip på for at nå mit mål?
Og det her gælder ikke bare på diæt 🙂 Det kan bruges i alle dele af ens liv. Det er det smarte ved det 

Skriv et svar

