Hvad skal man med det hersens blog?

Tjaeh, det har jeg spekuleret ikke så lidt over. Arjj, det er løgn. Jeg har slet ikke tænkt over det. Jeg har såmænd bare tænkt mig at skrive et par linier her og der fra tid til anden…
Hvad laver jeg pt?
Jeg stormer rundt. Intet mindre. Men jeg beklager mig ikke. Det er en god ‘stormen-rundt’, jeg har gang i. Jeg trives med det, og det mener jeg, er fordi jeg fra 1. januar har ændret kostvaner radikalt. Jeg vejede 77 kilo 1. januar (egentlig også tarveligt at vægten hoppede ind under mine fødder lige dén dag ovenpå nytårsaften med foie gras og masser af andre ikke-kalorielette godis og champagne osv), og det kunne jeg bortforklare med hofteskade, kærestekilo osv og gemme det under blomstrede gevandter.
Eller også kunne jeg erkende, at jeg har valgt en livsstil, som ikke passer til mig. En livsstil, der på kort sigt gør mig tyk, stresset, ked af det, tapper mig for energi, overskud og livsglæde – og på længere sigt afkorter mit liv, kan gøre det svært for mig at blive gravid og disponerer mig for livsstilssygdomme. Når man stiller det sådan op, er det ikke svært at vælge æblet frem for chokoladekage… Men det handler jo om mere end et kosmetisk vægttab. Mit mål er at veje 67 kilo 1. november 2007, men det er kun den målbare side af sagen – de bløde mål er langt vigtigere:
… at kunne løbe op af trappen til 4. sal uden at puste og stønne
… at blive fri for smerter
… at få min livsglæde, energi og overskud igen
… frigøre mig for stress
… holde en stabil vægt
… forberede min krop til graviditet
… øge min modstandskraft mod sygdom
… optimere mit udseende og udstråling
… øge mit velvære, genfinde harmonien og balancen i mit liv
… styrke min krop mest muligt (særligt ryg og hofte)
… undgå flere sukkerrelaterede reaktioner
Og allerede nu vejer jeg 73 kilo. Jeg har det meget bedre. Jeg føler mig stærkere, selvom jeg har langt flere bold i luften nu end sidste år, så føler jeg mig både stærkere, har mere energi og overskud. Jeg vågner GLAD om morgenen igen. Jeg griner igen mere end jeg græder. Og det bedste er, at Allan er med mig. Han har også tabt sig et par kilo nu – og også han har mere overskud og energi.
Vi gennemgår en gigaøkonomisk krise ovenpå vores flytning. Vi har ikke 5 flade ører at rutte med. Så sent som igår fik vi brev om, at hvis vi ikke betaler, så bliver vi smidt ud af lejligheden på mandag. Det er heldigvis fikset nu. Der var sket en fejl i banken, så pengene var blevet betalt til en forkert modtager. Han var sikkert glad, så længe det varede …!
Udover livsstilsændring så har jeg knaldtravlt på jobbet. Vi afholder messer i denne måned, og det kræver en del rejseaktivitet og forberedelse. Mandag skal jeg til Oslo og snart skal jeg til Frankfurt. Tirsdag skal jeg ind på den franske ambassade og modtage Eksportprisen sammen med mine kolleger.
Og hver onsdag går jeg i skole fra 17-21. Her i januar er det dog dobbelt op, så vi går også i skole hver mandag 17-21. Tarveligt!! Og så også søndag 4. januar. Og gæt hvem, der skal starte eksamensopgave på sin fødselsdag? Ja, mig. Hele marts går med at lave afsluttende projektopgave. Schön…
Så er der fødselsdagene … min lillebror blev 33 i sidste uge. LILLE BROR??? 33?? I samme sætning? Så er jeg jo … tælle tælle tælle … ældre. Øvs! Vi skal til middag der på lørdag, efter at jeg har trænet, set min veninde og har fået købt en gave – og iaften skal vi til middag hos min kærestes forældre. Søndag skal jeg have lagt kostplan kl 16. Mandag skal jeg til Oslo. Tirsdag eksportpris. Onsdag skole. Torsdag og fredag SKAL jeg træne efter job. Næste lørdag skal jeg passe min guddatter. Søndag skal min kærestes niece døbes. Mandag skole. Tirsdag lektier. Onsdag skole. Og så er det d. 1. februar.
Oveni det skal jeg træne styrke 6 gange om ugen og kondition 5 gange om ugen. Indtil videre går det fint med det. Det lyder travlt. Det er travlt. Men jeg føler mig mindre stresset end sidste år, da jeg ikke trænede kondition 5 gange om ugen. Fantastisk, ikke? Jeg kan anbefale det. Fysisk inaktivitet øger kortisolniveauet i blodet – stresshormon. Når jeg træner, får jeg det ud af mit system. Prøv det 🙂
Nå, knus herfra … tjek min ønskeseddel haha!
Skriv et svar

