Kære veninde

Kære veninde,

Du er dygtig, og du lytter til den forkerte. Selvom du også får 1000 x ros, så er det tilsviningen fra kollegaen, du husker. Det handler ikke længere om, at nogen (en enkelt) helt useriøst jorder dig. Det handler om, at du stiller dig op ved siden af hende og mobber dig selv. Stop.

Det, hun sagde, siger mest om hende selv, og du skal melde dig ud af den kamp. Drop hende, fjern dig fra hende og drop de ‘sandheder’, du fortæller dig selv. Lav en ny sandhed og start med at skrive 3 positive ting op om dig selv hver dag, og læs tilbage hver dag.

Og så er du altså også stresset. Når man er stresset, ryger selvtilliden, og din er røget. Jeg kender det fra mig selv; det er som om alle reolerne inde i hovedet er væltet, og man føler sig som en jubelidiot, fordi man ikke engang kan huske simple ting og følge simple instrukser.

Du må tage hånd om det, og jeg mener ikke bare en aften med god vino eller at gå tidligt næste torsdag. Jeg mener sygemelding. Her er dine prioritetsliste; 1) Dig selv 2) din familie og et eller andet sted længere nede af listen kommer dit job.

Hvad bruger du mest energi på nu? Jeg gætter på dit job. Kig på prioritetslisten igen.

Kærlig hilsen

2 thoughts on “Kære veninde

Skriv et svar

